Eczacılık Fakültesinde işler nasıl yürür?

Merhaba canııım okurlarım. 💓Bu yazımda biraz mesleğimden bahsetmek istedim. Eczacılık fakültesi nasıl bir yer, bu eğitim neleri vaad ediyor. Neler yapıyoruz kısaca bahsetmek istiyorum.

Ben fakülteyi 2. sınava girişimde kazandım. Tercih dönemi bütün devlet eczacılık fakültelerini yazmıştım ve Malatya'da yaşadığım için İnönü Üniversitesini istiyordum. Fakat olmadı bir kaç puanla kaçırıp Erzincan Üniversitesine başladım.

Fakültemiz yeni kurulmuştu ve bizlerde 2.aldıkları öğrencilerdik yani ilk öğrencilerini 2013 de almışlardı.
 1.sınıfta derslerin çoğu teorik, okumaya dayalı daha çok üniversiteye atılan ilk adım süresince uyum sağlama sürecinde sizi yormayacak dersler. 2.dönem ilk lab dersi ile eczacılığa adım atmış bulunuyorsunuz.
2.sınıfta biraz daha işin kimyası başlıyor. Saatler süren ve asla bitmeyen sürekli ayakta geçen lablar ömürden ömür alıyor.
En güzel ve en özel dönemlerden biri sanırım 3.sınıf. İşin iyice derinlerine girmek hem zor hem eğlenceli. Teknoloji lab'ında şurup, krem vs ürünleri yapabilmek miktarları doğru ayarlayabilmek gerçekten eğlenceli ve öğretici işler.
Bizim fakültemizde 1 vize 1 final sınavları oluyor. Final barajımız 40 ve geçme notunun 60 olması bazen sınırdan cc ile geçmemize yol açıyor . Örneğin farmakolojiyi bu şekilde geçmiştim.

Bu sene 4'e başlayacağım için daha fazla bilgim olmadığından bu yazımız şimdilik bu kadar. Soru sormak isteyen arkadaşlar varsa mail atabilirler, yorum yazabilirler, herkese iyi akşamlar diliyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar