Nasıl zayıflıyorum?

Merhabalar sevgili okurlar,  bir süredir yazılıp çiziliyor, konuyla ilgili konuşuluyor, bize de her gün soruyorlar, doğru mu değil mii ?!!!?? Evet arkadaşlar 1 (4 hafta aktif olarak  spor yaptım bir süre ara verdim ama hala devam ediyorum -10 haftadır düzenli besleniyorum) ayda 4.5kg nasıl gitti? Gitti mi neler oldu nasıl oldu, zayıflamak istiyoruz başaramıyoruz diyenler için şimdi detayları yazmaya başlıyorum 😂

Önce before and after yapalım.

Görüldüğü üzere yüzüm küçülmüş 😅😅

Peki bunlar nasıl oldu 😲
İlk fotoğraf ağustos ayına ait. Eylül ayında B-fite yazıldığımda 67.4 kiloydum. Son resimde 4-5 hafta arası  aktif spor yaptım ve 63.1 kiloyum.

B-fit nedir?
b-fit, sadece kadınlara yönelik, 30 dakikalık istasyon çalışmaları yapmanızı sağlayan bir egzersiz sistemidir. b-fit istasyon çalışmaları kendi itme - çekme gücünüzle çalışan hidrolik ekipmanlar ve üzerinde kardiyo yapılan platformlardan oluşur. ( kaynak : https://b-fit.com.tr/tr )

Spora girip çıkmanız toplamda 1 saati buluyor ısınıp soğumalar ile birlikte. Haftada en az 3 gün gidilmesi gerekiyor bende genelde her hafta 3 gün gittim.

Nasıl beslendim?

Spora başladığımdan beri benim için ilk kural kahvaltıda 2 haşlanmış yumurta yemek. Bu tabakta kesin olan şey, bazen yanında peynir bazen yeşil zeytin bazen bir kaç dilim salam bazen hepsi bazen sadece yumurtalar. (Vize haftası okulda simit yedim evde yumurta yapıcak vaktim olmuyordu) . Öğlenleri okulun yemekhanesine gidip çorba içiyordum genelde sadece, bazen varsa yanındaki yoğurt yada meyveyi yiyordum. Son 1 haftadır yemekhaneye gitmiyorum. Hazır çorba koyuyorum çantama öğlen arası kantinden sıcak su alıp döküp içiyorum. Çok aç hissedersem bir adet suyu bitiriyorum.

Tam bir kahve canavarıyım ben aslında, peki kahve konusunda durum nasıl?

10 haftadır kendime beslenme düzeni oturttuğum için çok çok nadir şekerli 3'lü 1 arada tükettim, toplamda 3-4 ü geçmez. Okulda sabahtan akşama dersim olduğunda en az 2 tane 2'si bir arada tüketiyorum. Eskiden çok acı gelirdi, artık acı gelmiyor krema tadını aldığım için şekere ihtiyaç da duymuyorum. Artık 3'ü bir arada içemez hale geldim. Hafta sonları ve evde olduğum günler ya türk kahvesi tüketiyorum ya da çekilmiş çekirdek kahveden filtre kahve yapıyorum. Üstüne süt ekliyorum yada sütü french presste köpürtüp süt köpüğü ekliyorum. Türk kahvesine 1 adet küp şeker atıyorum ,ama filtre kahvede şeker kullanmıyorum. Süt olarak torku en iyisi tadı muhteşem kahveyide en iyi yumuşatan o.

Abur cubur neler yiyorum?
Aslında şeker ilavesiz protein bar ve meyve barları tüketiyorum.


Günde 1 tane yiyorum genelde. Çok nadir normal çikolata yiyorum.

Diğer öğünler?

Bende aslında çok öğün kavramı yok. Acıktığım zamanlar benim için öğündür. Öğlen çabuk çorba yanında yoğurt, bazen noodle yiyorum. İlk  1 ay akşamları ya sadece yoğurt yedim 1 kase yada nohutlu salata tükettim. Akşam aşırı acıkırsam 1 adet haşlanmış yumurta yiyorum.Spor yaparken hasta olmamak adına artık her gün 1 portakal yiyorum ,vücut direncimiz düşerse hasta olur spora gidemeyiz, sporun 6.haftası bir kere hasta oldum 20 gün sürdü o günden beri çok dikkatliyim vitaminler konusunda.(her sabah kahvaltıda 2-3 mini domates yiyorum)
Köri soslu tavuk yapıp yiyorum bazen, bazen sebzeli makarna akşamları.(ilk 4 hafta hiç makarna yemedim)Makarna yerken mutlaka yanına protein ekliyorum, köfte veya yoğurt gibi.

Bazı akşamlar migrosta bulunan hazır yemeklerden alıp evde yiyorum .Soslu levrek iyi bir besin oluyor. Bazen karnıbahar yada brokoli haşlama yiyorum üzerine yoğurt ilave ediyorum(piyasadaki bir sürü yoğurdu denedim tadı en iyi olan içimin süzme yoğurdu.üşütüp hasta olduğum 2 hafta dışarda çorba içtim ,vize haftasında 1 kere makarna yedim)

Spora gidemediğim günler?
Evde dumbell ve kettlebell var. 30 dakikaya yakın bunlarla çalışıyorum(bazen squat yapıyorum). Squat için Fit30 programını kullanıyorum(App Store'da mecvut).Spordan sonra evde de yapsam salondan da gelsem torkunun sütünden 1 bardak içiyorum(yağ yakımını hızlandırıyormuş).

Yürüyüş yapıyor muyum?
Arkadaşlar ben yürüyüşten oldum olası nefret ettim. Koşu bandında bile 5 dakika zor yürüyen bir insanım darlanıyorum bunalıyorum. Ama bacaklardaki kan dolaşımı ve selülitin azalması adına etkili bir yöntem tabiki öneririm bu yüzden. 

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere arkadaşlar ❤


Yorumlar

Popüler Yayınlar